IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
meisjes slimmer...
Seshat
post Mar 30 2011, 07:41 AM
Post #1

RlC onderzoeker

Group: Root Admin
From: Omgeving Utrecht
Member No.: 1

Onder het kopje "bizar" omdat ik dit natuurlijk altijd al wist (IMG:style_emoticons/default/biggrin_mini2.gif) , maar het tegelijkertijd ook zo'n nonsens vind.

Dit soort algemeenheden werkt polarisatie in de hand. Ik houd er niet van.

Maar het is wel lekker om te lezen... vooral als je een meisje bent! (IMG:style_emoticons/default/crazy_mini.gif)

http://www.nu.nl/binnenland/2479930/meisje...an-jongens.html
Go to the top of the page

+Quote Post
TB
post Mar 30 2011, 03:03 PM
Post #2

Deskundige

Group: Posters
Member No.: 25

gebaseerd op schoolresultaten. Lekker vertrouwbaar.
KLIK
Meisjes presteren beter, maar laat ze dezelfde test eens onverwacht doen binnen een week/maand/jaar? Hier noem ik mijzelf gerust ervaringsdeskundige in. (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

+Quote Post
Seshat
post Mar 30 2011, 06:24 PM
Post #3

RlC onderzoeker

Group: Root Admin
From: Omgeving Utrecht
Member No.: 1

(IMG:style_emoticons/default/biggrin_mini2.gif) (IMG:style_emoticons/default/biggrin_mini2.gif)

Wat is er dan veel veranderd in 5 jaar!?!

Maar hij is wel fantastisch gevonden... dommer en slimmer in één topic op het forum.

+Quote Post
mvlk
post Mar 30 2011, 09:01 PM
Post #4

Deskundige

From: Vlaanderen
Member No.: 28

Sta me toe: ik leef in een wereld van mannelijke ingenieurs tussen negen en vijf, en dagelijks worden we geconfronteerd met vragen waar geen antwoord op bestaat. Sta me evenzeer toe: de weinige vrouwen in deze mannelijke wereld zijn beduidend intelligenter, omdat ze en meekunnen met de wetenschappelijke kant, en ook nog eens emotioneel sterk staan. Bovendien: mannen zijn tetterwijven, vrouwen zijn doelgericht bezig met het oplossen van een geïdentificeerd probleem.

laten we eerlijk zijn; vrouwen worden gewoon minder vaak aan een IQ test onderworpen, hens zijn de conclusies eenvoudigweg statistisch irrelevant. De meeste hoogbegaafde vrouwen lijden heel hun leven omdat ze zich zich behoren aan te passen aan hun omgeving/partner/werkgever/... en dus enkel kunnen functioneren als ze zich merkelijk dommer gedragen dan ze zijn. En zelfs als ze niet hoogbegaafd zijn: hoeveel mannen kunnen als baas het aan dat hun werknemers intelligenter zijn dan zijzelf, los van gender?

Wat is hier nu eigenlijk nieuw aan? Laat ik Lévy andré, wiens naam boekdelen spreekt, citeren: si l'homme construit les routes, la femme trace les chemins.

+Quote Post
Guest_Georges_*
post Jul 20 2017, 08:11 PM
Post #5

Guests

QUOTE(Seshat @ Mar 30 2011, 07:41 AM) *
Onder het kopje "bizar" omdat ik dit natuurlijk altijd al wist (IMG:style_emoticons/default/biggrin_mini2.gif) , maar het tegelijkertijd ook zo'n nonsens vind.

Dit soort algemeenheden werkt polarisatie in de hand. Ik houd er niet van.

Maar het is wel lekker om te lezen... vooral als je een meisje bent! (IMG:style_emoticons/default/crazy_mini.gif)

http://www.nu.nl/binnenland/2479930/meisje...an-jongens.html

Ja ...dacht het al ...een .nl bericht ;-))

+Quote Post
Guest_Georges_*
post Jul 20 2017, 08:12 PM
Post #6

Guests

QUOTE(Georges @ Jul 20 2017, 08:11 PM) *
Ja ...dacht het al ...een .nl bericht ;-))

Sorryyyy....mag het even ;-)

+Quote Post
mvlk
post Jul 21 2017, 08:36 PM
Post #7

Deskundige

waar het om gaat is dat er een reden is waarom onderwijs een van de eerste vrouwenrechten is die geviseerd wordt in onderdrukkingsregimes, samen met het recht op bezit. Er zijn nu eenmaal niet veel domeinen waarop mannen zich nog nuttig kunnen maken eens vrouwen alles overnemen. Tijd voor man aan de haard, hun ergste nachtmerrie? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)

+Quote Post
Guest_Georges_*
post Jul 21 2017, 09:17 PM
Post #8

Guests

QUOTE(mvlk @ Jul 21 2017, 08:36 PM) *
waar het om gaat is dat er een reden is waarom onderwijs een van de eerste vrouwenrechten is die geviseerd wordt in onderdrukkingsregimes, samen met het recht op bezit. Er zijn nu eenmaal niet veel domeinen waarop mannen zich nog nuttig kunnen maken eens vrouwen alles overnemen. Tijd voor man aan de haard, hun ergste nachtmerrie? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)

Waarom? Wie zal het warm hebben denk je? De man of de vrouw ??
En ondertussen kunnen ze weer nadenken hoe ze de vrouwen weer moeten overnemen, niet ? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)

+Quote Post
mvlk
post Jul 21 2017, 11:01 PM
Post #9

Deskundige

Adam had ook al een Eva nodig om een echt sluw plan te bedenken.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd November 2017 - 11:49 PM