IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
Leden op het forum, Waar zijn ze heen?
Tante Betje
post Aug 8 2015, 02:50 PM
Post #21

Deskundige

Group: Posters
Member No.: 45

Precies!

Iedereen moet voor zichzelf de keuze of afweging kunnen maken wat hij wil delen.
Niemand kan een ander daarin eisen stellen.
Go to the top of the page

+Quote Post
TB
post Aug 8 2015, 08:34 PM
Post #22

Deskundige

Member No.: 25

Naar aanleiding van de post van Eskil, en ook een beetje ter ere van mijn 1.500ste post, wil ik de aandacht vestigen op een bepaald fenomeen dat ik in dit gebeuren af en toe waarneem. Op het moment ben ik beperkt in het posten (geen pc, dus dit is via gsm), dus op voorhand zal ik al maar zeggen dat hier tikfouten in kunnen zitten.

Als men in een film of tvserie om advies vraagt in naam van een vriend, weet iedereen dat het niet om een vriend gaat, maar om een delicate situatie bij de persoon zelf. Als ik zeg dat ik een vriend heb die advies wilt hebben over vrouwen, vergt het niet veel denkvermogen om te besluiten dat ik zelf dit advies zou willen, en dat het gedeelte over de vriend gelogen is. Ik wil dus informatie, maar de vraag in kwestie geeft informatie over de vraagsteller, die deze liever verborgen houdt.
De vraag en het antwoord blijven dezelfde, maar wordt van mij verplaatst naar een al dan niet bestaande kennis van mij.

Wat heeft dit nu in vredesnaam met RLC/RLB te maken?

De Aude lijkt de geografische variant van die mysterieuze vriend te zijn geworden. Zoals Tante Betje eerder beschreef in het topic Valcros, verplaatsten plantard en de zijnen heel wat elementen van de Verdon naar RLB. Dit kan nuttig zijn, als plantard bijvoorbeeld de puzzelstukken van de verdon wou aanbieden, in de hoop dat iemand iets nuttigs ontdekt, zonder zelf een locatie/streek prijs te geven. Plantard verplaatste als het ware een mysterie. Als iemand "punt X" zou ontdekken in RLB, zonder een schat te vinden op die plaats, had Plantard diezelfde X op een andere kaart te plaatsen en hij had zijn "schat". Maar deze post gaat niet uitsluitend over
Plantard.

Heel de Aude lijkt een grote afvalberg van mysteries te zijn. En wees eerlijk: als je een tempelierskaart zou vinden, en je had hulp nodig om deze te ontcijferen, zou je dan open kaart spelen en de waarheid spreken over de herkomst van de kaart, of zou je doen alsof je hem in RLB-context gevonden hebt en eens proberen of er mensen op dit forum zijn die de kaart kunnen ontcijferen?

wie weet is het sot pecheur onderdeel van een zoektocht uit de streek waar debrou van afkomstig is. Of de perkamenten uit het familiearchief van Plantard?

Stel nu dat een van die raadseltjes op deze puinhoop wel belangrijk is, belangrijker dan hetgene waardoor sauniere zo rijk geworden is... Is het het dan waard om plantard ea. Met het badwater weg te spoelen?

+Quote Post
Rolling.Bill
post Aug 8 2015, 09:05 PM
Post #23

Deskundige

From: Oosterhout NB, Nederland
Member No.: 7,802

Hi, TB,

Dank voor je interessante bijdrage.

Momenteel ben ik bezig met het boek "L'Ile Sacree" van Catherine Pierdat.
Zij analyseert daarin LVLC en komt tot de conclusie dat Boudet eigenlijk een locatie (het eilandje Ons) in Spaans Baskenland wil aanwijzen, maar dat doet onder het mom van een dubbele cromlech rond RLB. En inderdaad in de bedoelde streek in Baskenland vind je dan ook plaatsen met nagenoeg (en dat is echt frappant) dezelfde namen als rond RLB.

In wezen is dat dus hetzelfde als wat jij betoogt: via het "doen alsof" hoop je de informatie te verspreiden voor diegenen die het spel doorhebben.

Dat is ook mijn gevoel rond Plantard en zijn kringetje. De Cherissey heeft toegegeven de perkamenten te hebben gemaakt, maar niettemin staan ze vol gecodeerde informatie die frappante geometrie oplevert om maar een eerste voorbeeld te noemen. Verder blijkt Plantard via zijn opa ook gelieerd te zijn aan de adelijke families die het kasteel van Rennes lange tijd hebben bewoond. Dat geeft op zich al een indicatie dat hij van die zijde uit informatie kan hebben gekregen.

Gezien het ernstige vermoeden dat er ook thans nog personen of organisaties zijn die zich met de zaak bemoeien, zal het me niet verbazen dat het spel van "doen alsof" momenteel nog steeds met verve wordt gespeeld.

Op zich roept dat alleen al de indruk op dat er nog het nodige verborgen is en verborgen wordt gehouden; wat daar de reden dan ook voor mag zijn. Het mysterie zou nog steeds de natie kunnen schokken als het wordt opgelost, lijkt me zo.

Dus kortom: ondanks het feit dat de informatie vanuit het kringetje van Plantard stamt uit de jaren 50, denk ik dat er nog steeds waardevolle informatie uit te halen is, welke verstopt is door de huidige "bewakers" van het mysterie.

Groeten van Willem

+Quote Post
ERELCEE
post Aug 9 2015, 09:34 AM
Post #24

Deskundige

From: België
Member No.: 1,924

TB, proficiat met het jubileum van je postings.
Blijkbaar heb je niet goed opgelet in de les, dat wordt een tweede zit. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

+Quote Post
Hans Peper
post Aug 10 2015, 08:42 AM
Post #25

Deskundige

From: Razes
Member No.: 7,732

Congratulations for your 1500 th posting.

It is a work, which needs more than 750 hours of your time.

regards Hans

+Quote Post
Rolling.Bill
post Aug 10 2015, 12:48 PM
Post #26

Deskundige

@ TB,

Ik was zo druk met reageren op je post dat ik vergat je te feliciteren met 1500 postings.
Dat is natuurlijk een geweldige prestatie.
Ik weet jouw inbreng immer te waarderen.
Daar zit veel studie achter.

Nogmaals: gelukgewenst.

Willem

+Quote Post
TB
post Aug 10 2015, 08:02 PM
Post #27

Deskundige

Member No.: 25

Ach, het is niet alsof men na een bepaald aantal posts beter is dan de ander. Jullie hadden mij helemaal niet moeten feliciteren hoor. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Maar toch zeker en vast bedankt.

+Quote Post
Rolling.Bill
post Aug 10 2015, 08:28 PM
Post #28

Deskundige

Hi, TB, hoe je het ook wendt of keert, het blijft een leuke prestatie.

Groet, Willem

+Quote Post
barrymossel
post Aug 16 2015, 02:01 PM
Post #29

Kenner

From: Amsterdam
Member No.: 7,764

QUOTE (Tante Betje @ Aug 8 2015, 02:50 PM) *
Precies!

Iedereen moet voor zichzelf de keuze of afweging kunnen maken wat hij wil delen.
Niemand kan een ander daarin eisen stellen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar iemand een worst voorhouden is ook niet netjes en (bewust!!) frustratie-opwekkend. Vaak kun je, mijn inziens, beter gewoon niks zeggen en mensen niet "treiteren" dan vaag en geheimzinnig doen. Je helpt er niemand mee, ook jezelf niet. Is het dan alleen om de aandacht te doen?

+Quote Post
Tante Betje
post Aug 16 2015, 03:13 PM
Post #30

Deskundige

Member No.: 45

QUOTE (barrymossel @ Aug 16 2015, 01:01 PM) *
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar iemand een worst voorhouden is ook niet netjes en (bewust!!) frustratie-opwekkend. Vaak kun je, mijn inziens, beter gewoon niks zeggen en mensen niet "treiteren" dan vaag en geheimzinnig doen. Je helpt er niemand mee, ook jezelf niet. Is het dan alleen om de aandacht te doen?

Daar heb jij weer gelijk in.
Ik zal het niet meer doen.

Mea Culpa

Het was echter mijn bedoeling om er later op terug te komen.
Een soort "teaser" dus.

+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th December 2017 - 04:28 AM