IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
verkiezingen 1889
Seshat
post Dec 22 2016, 03:50 PM
Post #1

RlC onderzoeker

Group: Root Admin
From: Omgeving Utrecht
Member No.: 1

(IMG:http://www.sacerdotibus.nl/forum/uploads/1478424228/gallery_1_1_210128.jpg)

Hmmm... ik zou als royalist tamelijk gefrustreerd zijn als je op deze manier het nieuws haalt...
Trof het artikel aan op delpher, krant van 3 oktober 1889.

Ik ben benieuwd waar die soepterinne is gebleven. ;-)
Go to the top of the page

+Quote Post
Seshat
post Dec 22 2016, 04:08 PM
Post #2

RlC onderzoeker

Group: Root Admin
From: Omgeving Utrecht
Member No.: 1

Overigens is stamt het stukje over de verkiezingen tussen Dabeaux en Guiraud uit 1870. Het is geschreven door Prevos Paradol, die in 1870 zelfmoord pleegde.
Eigenlijk ook wel een mysterieus verhaal. 16 juli nog op bezoek bij de president in Washington en 3 dagen later pleegde hij zelfmoord.

Maar enfin, de schrijver van bovenstaand artikel denkt dat de soepterinne niet meer in gebruik was in 1889...

+Quote Post
Gerard de Laey
post Dec 27 2016, 03:40 PM
Post #3

Deskundige

Group: Posters
From: Brabant
Member No.: 17

Zeer interessant verhaal! Niet alleen vanwege de historische anekdotiek, maar ook omdat abbé Saunière een aanhanger was van de politieke strekking van generaal Boulanger - als ik me niet vergis. Was hij dus ook "boulangistisch kortzichtig", zoals de auteur het formuleert?

In zijn dagboek noteerde de pastoor het overlijden van de (toen ex-)generaal op 30 september 1891. Boulanger pleegde namelijk zelfmoord in Brussel (op het graf van zijn maîtresse, wat dan ook zijn eigen graf werd)

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd September 2017 - 09:23 AM