IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
Een bericht van A.P.A.R.C.
Contes
post Apr 10 2009, 06:31 AM
Post #21

Kenner

Group: Posters
Member No.: 271

Maar wat een goed nieuws he, dat ze de Tour Magdala gaan renoveren op haar zwakste punten!! Ze zijn echt hartstikke actief! Maar dat geld, dat weet wat. Het idee is gelanceerd voor het Benefiet Festival en we wachten nu op reactie. Zo'n dag kan misschien meteen de kosten van de Magdala Toren renovatie dekken, als deze succesvol verloopt!! Daarbij heeft het als voordeel dat de internationale pers RLC weer eens voorbij ziet komen, en op de dag zelf zullen de bezoekers het zeker naar hun zin hebben als mijn voorgestelde programma doorgang kan vinden! Het mooie is, dat op zo'n dag alle drie de betrokken partijen, dus RLC, APARC en Terre de Redae, samen moeten werken.... (wat een uitdaging he!!!). Grijns...
Go to the top of the page

+Quote Post
Seshat
post Apr 10 2009, 07:28 AM
Post #22

RlC onderzoeker

Group: Root Admin
From: Omgeving Utrecht
Member No.: 1

Ik vind het fantastisch!
Overigens wringt het wel dat fanatieke onderzoekers de boel zo beschadigd hebben!

+Quote Post
Contes
post Apr 10 2009, 12:56 PM
Post #23

Kenner

Tja, Rennes is echt het slachtoffer geworden van haar populariteit en Henry voelt zich eigenlijk hartstikke schuldig. Daarom zet hij zich met alle energie in, om het dorp zijn oude gezicht weer terug te geven. Hier nog een foto die ik net heb binnengekregen. Hij is genomen door de fotografe van de krant toen we in het museum waren van RLC. De website heeft er nog een onderdeeltje bij trouwens over afgelopen zaterdag 4 april.

Op de foto zie je o.a. Henry Lincoln en Paul Rouelle en André Galaup, de naam van de man achterin rechts ben ik even kwijt. Ik snap nog steeds niet waarom ze mij perse op die foto wilden, grinnik...

Attached File  Groepsfoto_museum_RLC_april_2009.jpg ( 260.62K ) Number of downloads: 22

Mijn wederhelft zit momenteel alweer in Rennes-le-Chateau voor een vergadering. Misschien weet hij vanmiddag meer over hoe men in RLC aankijkt tegen onze plannen voor een benefiet festival. Ik zit thuis, met onze logeerhond Grendel, de laatste kantoorwerkzaamheden te doen. Maandag rijden we voor een kort bezoek naar Nederland voor zaken en familiebezoek. Vrijdag zijn we er pas weer. Dus ik wens jullie allemaal een heerlijk Paasei toe!!

(IMG:http://www.sacerdotibus.nl/forum/style_emoticons/default/smile_mini2.gif)

+Quote Post
Seshat
post Apr 10 2009, 02:20 PM
Post #24

RlC onderzoeker

QUOTE (Contes @ Apr 10 2009, 02:56 PM) *
Tja, Rennes is echt het slachtoffer geworden van haar populariteit en Henry voelt zich eigenlijk hartstikke schuldig. Daarom zet hij zich met alle energie in, om het dorp zijn oude gezicht weer terug te geven. Hier nog een foto die ik net heb binnengekregen. Hij is genomen door de fotografe van de krant toen we in het museum waren van RLC. De website heeft er nog een onderdeeltje bij trouwens over afgelopen zaterdag 4 april.

Op de foto zie je o.a. Henry Lincoln en Paul Rouelle en André Galaup, de naam van de man achterin rechts ben ik even kwijt. Ik snap nog steeds niet waarom ze mij perse op die foto wilden, grinnik...

Snap ik wel... een bloem tussen al die mannen!
't fleurt de boel in ieder geval op! (IMG:http://www.sacerdotibus.nl/forum/style_emoticons/default/biggrin_mini2.gif)

+Quote Post
Contes
post Apr 10 2009, 02:27 PM
Post #25

Kenner

(IMG:http://www.sacerdotibus.nl/forum/style_emoticons/default/blush.gif)

+Quote Post
Contes
post Jul 6 2009, 11:35 AM
Post #26

Kenner

De aparc website is weer wat bijgewerkt. Nu staan ook de Conferances erop.

(IMG:style_emoticons/default/smile_mini2.gif)

+Quote Post
Contes
post Sep 2 2009, 11:25 AM
Post #27

Kenner

Peter en ik gaan binnenkort APARC verlaten. De reden hiervoor is, dat het een soort van 'fanclub' dreigt te worden die bestuurd wordt door iemand die niet staat voor waar wij voor staan. Dat is de afgelopen maanden gebleken. Er wordt geld uitgegeven aan dingen die niet belangrijk zijn.

Wij concentreren ons nu voortaan liever rechtstreeks op de gemeenteraad van RLC, door te adviseren en te helpen waar we kunnen om het Domein van Saunière in de best mogelijke staat te houden. Ook de website die ik voor de stichting heb gemaakt, zal t.z.t. worden vervangen door een andere, door de voorzitter zelf gemaakte website.

De droom van Jean-Luc Robin, om het dorp in de oude staat terug te brengen, is aan het uitkomen. De gemeenteraad doet zijn best om dit te bereiken, en ik stel voor dat donaties liever worden gedaan rechtstreeks aan de gemeente en niet langer aan APARC. Op de officiele website van RLC staat een plaatje met daarop SOS Rennes. Klik daarop en in de rechter kolum wordt je dan in het Engels verteld wat er nodig is en hoe je kunt helpen.

Ik vind het jammer dat het zo is gegaan en Peter en ik zijn bitter teleurgesteld in het huidige beleid van APARC.
C'est la vie. We hebben ons best gedaan.

+Quote Post
mvlk
post Sep 2 2009, 04:11 PM
Post #28

Deskundige

From: Vlaanderen
Member No.: 28

mijn aanbod om te helpen met een europees project blijft. Kleine politiek kom je vaak tegen, laat dat je niet tegenhouden.

+Quote Post
Contes
post Sep 2 2009, 04:21 PM
Post #29

Kenner

Dankjewel, het is voor ons prima om te focussen op 1 doel en ons doel is nu om niet langer via de stichting, maar rechtstreeks via de gemeente te helpen. Maar ook wij hebben het ontzettend druk. Ik ben wel blij dat de gemeente gebruik maakt van onze consulten en er ook daadwerkelijk iets mee doet. Al is het dan nog zo langzaam. Peter gaat in ieder geval rond de tafel binnenkort en dan zal ik wel wat meer te weten komen denk ik. Ik weet nog niet of ik mee ga, want ik heb zelf ook erg veel werk en afspraken. Ik hou jullie wel op de hoogte!

+Quote Post
Seshat
post Sep 2 2009, 06:20 PM
Post #30

RlC onderzoeker

Jammer, om te lezen dat APARC niet wordt voortgezet op een wijze die bij RlC past.
Blijkbaar lukt het niet om de neuzen een kant op te krijgen.

+Quote Post
Contes
post Sep 3 2009, 06:15 AM
Post #31

Kenner

Dat heb je mooi gezegd! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

+Quote Post
Beauseant
post Sep 4 2009, 03:46 PM
Post #32

Kenner

From: Viva Belgica
Member No.: 14

QUOTE (Contes @ Sep 2 2009, 01:25 PM) *
Peter en ik gaan binnenkort APARC verlaten. De reden hiervoor is, dat het een soort van 'fanclub' dreigt te worden die bestuurd wordt door iemand die niet staat voor waar wij voor staan. Dat is de afgelopen maanden gebleken. Er wordt geld uitgegeven aan dingen die niet belangrijk zijn.

Inderdaad weer spijtig voor jullie Contes.
Wie is die 'iemand' misschien Contes, die Robins en jullie droom tegenwerkt?

+Quote Post
Contes
post Sep 4 2009, 04:15 PM
Post #33

Kenner

Het lijkt me beter dat ik geen namen noem. Maar het is iemand die de spotlights van Rennes heeft afgetrokken en op zichzelf heeft gericht. En dat is minder. Daar willen we niet aan mee doen. Het gaat om RLC en niet om de mensen die het clubje runnen. Ook moeten de giften van de mensen naar de restauratie van RLC gaan en niet naar een domme plaque die niks toevoegt. Nee. Waar APARC voor is opgericht is nu door de gemeente opgepikt en APARC zelf gaat nu een andere weg en die mogen ze zonder ons volgen.

Na ons vertrek zullen er meerdere volgen vrees ik. Vooral zodra de nieuwe website online staat, die de voorzitter zelf heeft gemaakt. De site die ik heb gemaakt gaat echt helemaal weg. Ach ja. C'est la vie he? Twee stappen vooruit, een achteruit...

+Quote Post
TB
post Sep 4 2009, 04:26 PM
Post #34

Deskundige

Member No.: 25

QUOTE (Contes @ Sep 4 2009, 06:15 PM) *
Twee stappen vooruit, een achteruit...

Is één stap voorwaarts, voor de prijs van 3. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 10th September 2010 - 09:08 PM